Merenye, Baranya gyöngyszeme!!!

2011.08.28

Talán most kihagynám a felesleges szöveget és csak arról számolnék be, ami igazán fontos. Hárman vágtunk neki a túrának: a Vi-Ta Carp Team tagjai és Gábor a barátunk, aki még bevallása szerint nem látott nagy pontyokat és rég volt nyaralni, így hát velünk tartott. Feleségem csak a túra második felében csatlakozott hozzánk.
Talán még annyit említenék meg, hogy 90%-ig biztos voltam benne, hogy fogok egy 20kg feletti halat, és amikor az első nap lepottyantott egy madár, akkor már biztos voltam benne.
Az első pár napban semmi érdemleges nem történt, kis pontyok dögivel és 2db 10kg felettit sikerült megszákolnunk. Gábor jóvoltából mindig volt meleg étel hol bográcsban rotyogott valami, hol a tárcsán sültek a dolgok és persze folyt a sör indokolatlan mennyiségben, de itt jegyezném meg, hogy részegek soha nem voltunk, csak annyit ittunk, amennyi jól esett.

Eltűntek a nagy halak, vagyis napi 1-2 db-nál nem tudtunk nagyobbat fogni, Tamásnak még ennyi sem jutott, már majdnem úgy volt az egésszel, hogy nem érdekli a horgászat. Azután a „megmentőnk” a tógazda Gyuri bá’ tanácsára azzal a bizonyos pellettel kezdtünk el horgászni, és megérkeztek a halak. 12kg feletti, 15kg feletti stb.

Majd csütörtök délután testvéremnek komótos, de folyamatos kapása lett. Csak arra figyeltem fel, hogy már 10 perce fáraszt és a hal nem igazán akar 20m-nél közelebb jönni, ekkor már én is felfigyeltem a dologra, de nem mertünk saccolni sem. Szákolásnál láttuk meg, hogy ez bizony a túra legnagyobb hala lesz, nem is tévedtünk, hiszen a mérleg nyelve 17,1kg-nál állt meg. Nagy volt a boldogság, mert ez rekordot jelentett testvéremnek.

Nem sokat aludtunk az utolsó éjszakán, mert folyamatosan kapásunk volt. Hajnali kettőkor már nagyon fáradt voltam, amikor ismételten fesíkított a kapásjelző. Bevágás és megvan, de nem éreztem nagy súlyt, csak amikor már 50m-re volt a hal. Kirohanása nem volt, de amikor elindult lassan oldalra, bizony csak a botba kapaszkodtam, hiába állítottam a féken a hal csak ment. Mindenáron a baloldali nádasba akart bemenni, én pedig imádkoztam, hogy le ne akadjon. 14-szer ment be a nádasba, mire meg tudtuk szákolni, majd tesóm ki akarta emelni, de a háló csak nyúlt, ekkor már sejtettük, de biztosat nem mondhattunk. Le szerettük volna mérlegelni, de akadt egy kis probléma 20kg-nál errort mutatott a mérleg, így irány a szomszéd, akinek volt nagyobb mérlege. 22,1 kg-nak bizonyult a ponty. Egyéni rekordom lett és nem mellékesen „ugye megmondtam, hogy megfogom a 20+ -at”.
Nagyon jól éreztük magunkat, köszönet érte a tógazdáknak, mert nem minden napi tavat alkottak meg.