Június, Maconka, Rekord tó, rekordok…

2011.07.03

Június 2.-június 5-ig volt foglalásunk Maconkán, a Rekord tó 3 filagóriánál. Eddig még sohasem jártunk itt, így éppen ideje volt, hogy mi is kipróbáljuk testvéremmel ezt a csodálatos tavat. Most biztosan sokan a fejemhez vágják, hogy „beton víz” és itt könnyű halat fogni, pedig sajnos számunkra jelenleg pont az ilyen jellegű vizek jelentik a kikapcsolódást, hiszen havonta 1-2 alkalommal tudunk elmenni, horgászni, de akkor sok halat akarunk fogni.

Reggel fél nyolckor már Maconkán voltunk, jegyváltás, majd irány elfoglalni a helyet. Megjegyezném, gyönyörűen ki lett alakítva a tó és környéke.
Legelőször az etetni kívánt helyeket választottuk ki, majd rod-pod állítás, szerelékkészítés, sátorállítás. Etetésre helyenként 1kg halibut pellet és 1kg magmix került. Etetett helyünk a szemközti part, ahol a vízbe lógtak a bokrok. Csalinak fűszeres bojlit és büdös halas jellegű bojlit tettünk a horogra. Csalik a helyükön és vártuk a kapásokat, ……de semmi. Csali csere,………de semmi. Próbáltunk mindent féle csalit felkínálni, de semmi sem kellet, hát van ez így, de az estében azért bíztunk. Reggel ért minket a legnagyobb meglepetés, a bojlik érintetlenül maradtak. Testvérem megunta a kapástalanságot és látva, hogy sok a rablás a jobb oldali bojlis botját átszerelte „rablóhalas fenekezővé”, előttünk vergődött egy félig döglött küsz, merítő hálóval kiemelte és azt tette fel a horogra, majd maga mellett lévő bokor elé dobta be a szerelékét. Ki gondolta volna, tele a tó apró ivadék halakkal és a döglött küszt veszi fel valami 10 perc elteltével, de így lett, végre a kapásjelző folyamatos hangja törte meg a csendet. Bevágás után érezte testvérem, hogy jó hal lesz, majd 3 perces fárasztás után egy 5kg-os csukát szákoltam neki. Fotó, fertőtlenítés, és vissza.

A döglött küsz még jónak bizonyult, így újra bevetésre került. Talán 5-6 perc telt el és újra ráharapott valami, de ez a valami égtelenül gyorsan húzta le a dobról a zsinórt. A bevágás ennél is ült, majd egy 3kg feletti balint szákoltunk. A csali ismét jónak bizonyult még, így harmadjára is visszakerült a helyére. Nem váratott sokáig magára a kapás, majd 3 perc elteltével valamivel több mint 5kg tokot szákoltunk.

Lassan az én etetésemen is beindultak a halak, de sajnos nem a pontyok, gyönyörű 1-2 kg-os compók, kiló feletti dévérkeszegek, kárászok, valamint 1-2 kg-os tokok akadtak horogra. Utóbbiak annyira mohók voltak, hogy 46db-ot fogtam belőlük. Talán csak az a 8 kg-os tok okozott örömet, ami gyorsabb volt a kis tokoknál.

Estefelé kevesebb lett a kapás, majd folyamatos húzásra lettem figyelmes. Bevágáskor éreztem, hogy jobb hal küzd a horgon, éreztem ponty van a horgon, mert lassan húzott jobbra, majd balra. Mikor először megláttam a halat, nagyon meglepődtem, valami nagy sárga izé volt. Szákolás után a szám a fülemig ért, hiszen 8,6 kg-os koi volt. Reggeli fotózásig szákba került, mert nagyon besötétedett. Az éjszaka munkával telt, folyamatosan húztuk a halakat kis ponty, kiló feletti kárászok, dévér, compó és az elmaradhatatlan kis tokok nem hagytak aludni. Majd az igazi meglepetés egy 4kg feletti márna volt.

Reggeli fotózás a koival, majd alig hogy visszaengedtem valami ismét elemi erővel húzta a szereléket. Bevágáskor ugyan azt éreztem, mint a koinál. Mint kiderült ismét egy szépséges koi volt a tettes, de egy picit nagyobb volt 8,8 kg-ot nyomott. Napközben kisebb pontyok akadtak horogra, de eltűntek a tokok, compók dévérek. Hogy három legyen a magyar igazság délután öt órakor megfogtam a harmadik koit is, ami már 9,15kg-ot nyomott. Boldogságom határtalan volt, de testvérem már kezdett frusztrált lenni. Alig telt el negyed óra az ő szerelékét is elhúzta valami. Szákolás után derült ki, hogy 5kg feletti koi ponty volt az ellenfél, ez már a negyedik volt a sorba.

Éjfélig semmi érdemleges nem történt. Majd arra keltem fel, hogy testvérem rugdossa a sátor oldalát, hogy kelljek fel, mert nagy pontyot akasztott és nem tudja egyedül megmeríteni. Merítés után alig bírtam kiemelni a halat. Mérlegelés után kiderült, hogy sikerült megdönteni saját rekordját egy szépséges tőponty formájába, a mérleg nyelve 12,65 kg-nál ált meg.
Reggeli fotózásig ez is zsákba került.

Utolsó reggel igen nyugalmasan indult, már ki akartam venni a szereléket, 2 pittyenés után folyamatos húzós kapásra vágtam be. A bot karikába hajlott, de a hal nem indult meg semerre, azt hittem, hogy leakadtam, de szépen lassan ellenfelem elindult balra. Komótosan úszkált 5-6 percig, mire megmerítettük, örömmel konstatáltuk, hogy újabb 10kg feletti pontyot fogtuk. A mérleg 13,6kg-ot mutatott, mint kiderült ez lett a túra legnagyobb hala. A nap utolsó hala 2,3 kg-os dévérkeszeg volt.

Majd 11 órakor hatalmas szélvihar, majd jégeső kapott el minket. Nagyon durván esett, hogy érzékeltessem a jég, ahogy a tó vizébe esett kb. 40-50 cm magasra verte a vizet. A mellettünk lévő nyírfát tövestül döntötte ki. Egy óra múlva jobbnak láttuk pakolni, mert mindenünk elázott, hiába a filagória, sátor, stb.
Hogy miért lett ez a cím? Június első hetében voltunk, először jártunk Maconkán, Rekord tavon horgásztunk és számos halfajnál megdöntöttük egyéni rekordunkat: Dévérkeszeg 2,3kg; Kárász 1, kg; Compó 2.1 kg; Márna 4.3 kg; Tok 8,15 kg; Koi ponty 9.15 kg; Testvérem legnagyobb pontya 12,65kg.
Köszönjük Maconka, jövőre biztosan találkozunk újra.